vooral veel werk... - Reisverslag uit New Hazelton, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu vooral veel werk... - Reisverslag uit New Hazelton, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu

vooral veel werk...

Blijf op de hoogte en volg Emma

06 Juni 2014 | Canada, New Hazelton

Zo, ik heb weer even niks van me laten horen ☺
Zondag zijn we naar de farmers market geweest, dat is zo ongeveer mijn enige uitje in een week ☺. Na de farmers market zijn we met de oom en tante van riki naar old hazelton geweest naar een restaurant. Een replica van een van de eerste boten die op de rivier hebben gevaren. Daarna zijn we naar huis gegaan met oom en tante. En hebben we daar nog thee gedronken. Omdat het mijn vrije dag was zijn ricki en ik daarna naar heinz gereden. Hij is een van hun buren, en ricki helpt hem vaak met van alles, omdat hij Duits is en niet zo heel goed engels praat. Daarna zijn we door gereden naar teady. Een nederlander die vanaf zijn 8e in canada woont. Dus kon ik even nederlands praten ;)

dinsdag heb ik eerst weer aan het huis gewerkt daarna zijn we naar een bijeenkomst geweest over LNG. Wat georganiseerd is door de natives. We wonen hier eigenlijk in een native gebied, en het reservaat is vlak bij. De pijplijn zal dwars door hun gebied lopen, en de zalm in de rivieren bedreigen en dus gingen ze info geven. Ricki en brain zijn echte environmentelist , en allemaal van dat soort dingen. (vandaag nog waarschuwden ze me dat mijn iphone mij waarschijnlijk afluistert en waarschijnlijk zomaar foto’s neemt van wat ik aan het doen ben. Net zoals mijn mac)
woensdag hebben we dan eindelijk de binnenkant van het huis af! De eerste laag modder zit erop. Nu moet het drogen voor de volgende laag erop kan. Na dat afgemaakt te hebben ben ik samen met rick het bos in gegaan om een heel stuk voor de paarden af te zetten. Zodat ze lekker vrij door een best groot stuk bos kunnen lopen. De muggen waren alleen verschrikkelijk! Ik had wel een bug suit aan. Maar dat was niet genoeg om de muggen van mijn heerlijke bloed af te houden. Ik wist namelijk niet dat je onder je bug suit lange mouwen aan moest, anders gaan ze er gewoon doorheen…
donderdag heb ik de hele dag in de tuin gewerkt. de tuin werk ik normaal gesproken aan het uitgraven van confrey (ik heb geen idee hoe je het schrijft). Het is een native helende plant. Maar zo sterk dat het alles opslokt. Je kan de plant niet uittrekken, dan groeit het gewoon weer een nieuwe, en je moet ieder stukje wortel uitgraven, want van een klein stukje wortel kan zo weer een nieuwe plant groeien. En ik heb fruit bomen geverfd. Tegen de insecten en ziektes verven ze de bomen met lyme. En de kuiken zijn vandaag uit gekomen! We wisten het niet zeker, gisteren (woensdag) lagen er al at gebroken eieren, en het stonk naar rotte eieren, maar vandaag hebben we ze gezien: 3 gele en 1 bruin kuiken. Super lief! Eentje heeft het helaas niet overleefd, mama was zo bezorgd dat ze hem geplet heeft.
Vrijdag heb ik geholpen het huis schoon te maken en eten de berijden. In de avond hadden we namelijk een etentje met wat vrienden van hun. En dan kiezen ze een thema en dan neemt iedereen wat mee. Dit keer was het thema Turkije. Ook is de nieuwe wwoofer vandaag aan gekomen. Een Zwitser. Hij is wel aardig maar een beetje stil.
Zaterdag zijn we begonnen aan het green house. De onderste laag bestaan uit boomstronken met daartussen gravel en een pijp om het water af te voeren. Zondag ben ik weer naar de farmers market geweest. Daarna zijn we naar het huis van oom en tante geweest en hebben we daar thee gedronken. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we weer aan het green house gewerkt. Deze keer was het gravel zakken vullen (90L) en die naast elkaar leggen zodat er een fundering ontstaat. Die krengen zijn alleen heel erg zwaar!
Maandag heb ik eerst weer in de tuin gewerkt. Daarna heb ik de eenden hokken schoon gemaakt, en kuiken proef gemaakt. We hebben de kuikentjes verhuisd naar beneden. (mama is een boom eend en had zich genesteld op een hoog stukje. Maar er was niet echt genoeg ruimte voor de kleintjes nu ze al wat groter worden) en natuurlijk aan het green house gewerkt.
Dinsdag zijn we naar smithers geweest. Ik heb samen met jonas (de wwoofer) de hele dag in de stad rond gehangen en het was heerlijk om weer even in de bewoonde wereld te zijn! Ook zijn we naar vrienden van hun in de buurt geweest, zij hebben eenden, schapen, geiten en paarden. En het zijn hele aardige mensen, dus gingen we even langs om te kletsen.
Woensdag hebben we een nieuwe laag (kleinere) zandzakken neer gelegd. Daarna zijn we heerlijk rond het kampvuur gaan bbq’en.
Donderdag heb ik eerst geholpen in de tuin en daarna ook nog wat bij het green house. Ook hebben we voor de kuikentjes een buiten ren gemaakt. Ze mogen nog niet vrij los lopen omdat er een raaf rond vliegt, die kuikentjes wel lekker vind. De kuikentjes waren maar al te blij, mama wist nog niet zeker of ze het een goed idee vond…
vrijdag hebben we eerst aan het green house gewerkt, na lunch ging jonas (de andere wwoofer) weer naar huis, en hebben we nog meer aan het green house gewerkt. We zijn nu bezig met alles opvullen waar we ruimte nodig hadden onder de grond. En we zijn nog even naar de paarden wezen kijken. Daarna heb ik mijn tas ingepakt. Morgen (zaterdag) gaan we naar de farmersmarket in smithers en dan zet ze me daar op de bus.

  • 07 Juni 2014 - 10:19

    Madelief:

    Wat een lange blog! I like it:)
    Ik ga vandaag weer schrijven! Zelfde adres (hoop ik). Sorry dat ik deze keer steeds wat later ben... Na Orkater heb ik weer alle tijd!

    Xx

  • 13 Juni 2014 - 18:54

    Dinie:

    Ik dacht het is zo lang geleden dat Emma geschreven heeft; laat ik eens op haar site kijken. Vorige keer was er ook eentje tussendoor geglipt zonder dat ik er een email van kreeg.
    En inderdaad; deze!
    Heerlijk lang verhaal! Maar alweer inpakken en op weg naar je volgende plek.
    Ik wil die geheime foto's trouwens wel eens zien, voor wie zijn ze eigenlijk bedoeld? Weet je dat ook?
    Heb je het eendje 'zwaantje' genoemd?
    Ik zal gewoon vaker op je site kijken of er een berichtje is, dus sorry dat ik niet reageerde schat.
    Ben benieuwd naar de plek waar je nu zit en je verhalen daarover.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 15483

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 06 Juli 2014

canada deel 2

29 Juni 2013 - 07 November 2013

canada

Landen bezocht: