al zo lang niks van me laten horen! - Reisverslag uit Ootsa Lake, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu al zo lang niks van me laten horen! - Reisverslag uit Ootsa Lake, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu

al zo lang niks van me laten horen!

Blijf op de hoogte en volg Emma

21 Juni 2014 | Canada, Ootsa Lake

omdat ik al zo lang niks meer van me heb laten horen komt er nu een heel lang verhaal :)

zaterdag zijn ricki en ik dus naar e farmers market in smithers geweest. daarna hebben we lekker gepiknikt in een park. omdat het nog zo vroeg was zijn we daarna naar de oom en tante gereden en daar nog lekker wat gekletst. daarna heeft ricki me op de bus naar burns lake gezet. eenmaal in burns lake kwamen barbara en haar zoon paul-aaron me ophalen. de rit naar huis duurde 2 uur! ze wonen zo in de middle of nowhere dat je dus 2 uur moet rijden.
zondag was mijn eerste dag. ik heb niet zo veel gedaan, ze hebben wat paarden dus daar heb ik natuurlijk kennis mee gemaakt. een pony moet getraind worden, die is 4 en moet bom-proof en kind vriendelijk gemaakt worden, dus daar ben ik al mee begonnen. ook hebben ze een heel erg verwaarloosd paard wat ze gered hebben. hij is heel mager en staat hier op het land om wat dikker te worden. ze hebben ook nog 4 normale paarden.
maandag was mijn eerste werkdag. ik heb onkruid gewied en aardbijen geplant. ook heb ik nog 2 andere paarden wat beweging gegeven.
dinsdag moest barbara ergens heen en dus was ik alleen met de kids. we hebben hun tuin gezaad en klaar gemakt. ook nog lekker even in de zon gehangen.
woensdag heb ik weer in de tuin gewerkt, bonen geplant en stro op de paden gelegd. daarna hebben we een kippenhok voor de nieuwe kippen gelegd. de kippen heeft barbara nieuw gekocht dit jaar en moeten apart gehouden voor de andere kippen. want de oude kippen leggen niet meer en moeten daarom geslacht worden.
donderdag heb ik allemaal kleine dingetjes gedaan die nog moesten gebeuren. we hebben gelunched met het hele gezin. er is nog een ander gezin naast ons op hetzelfde terrein, ze hebben 5 kinderen onder de 7 jaar oud. en af en toe lunchen we met elkaar. in de middag hebben we de kippen verhuisd naar hun nieuwe huis.
vrijdag heb ik alweer in de tuin gewerkt en met pony gewerkt. ook zijn we even naar het meer geweest, we wonen hier aan een meer.
zaterdag heb ik eerst nog even in de tuin gewerkt. daarna pony gereden, ze was he er alleen niet mee eens en was erg aan het protesteren. ook de lammetjes gevoerd, we hebben 3 lammetjes die iedere ochtend en avond de vlas krijgen. zo leuk om te doen! soms zijn ze helemaal in het hoge gras en dan moeten ze springen om te zien waar je bent. in de avond hebben we een film gekeken.
zondag was ik vrij, dus ik heb lekker uitgeslapen. daarna pony gereden en thunder gereden. "horse" (het verwaarloosde paard) ziet er al stukken beter uit. het is bijzonder hoe snel dat kan gaan met heel gras en liefde :) ook hebben we vandaag een beer gezien aan het strand, niet zo ver van ons vandaan.
maandag heb ik weer in de tuin gewerkt, naarna nog wat dingen schoon gemaakt. ook heeft barbara me geleerd hoe je hoeven moet knippen. ik kan het niet zo goed en alleen maar als ze echt lang zijn, maar je weet maar nooit wanneer dat handig kan zijn.
dinsdag hebben we de schapen gemolken, we waren een beetje laat met ze apart zetten en de lammetjes zijn nu al wat groter, maar de schapen geven nogsteeds melk. naarna weer in de tuin gewerkt en thunder gereden.
woensdag heb ik het kippenhok schoon gemaakt. bah het stonk echt heel erg! de kinderen hadden een eekhoorn geschoten en ik heb een heel klein stukje eenhoorn vlees gegeten... t is een beetje taai.
donderdag zijn we naar burns lake gegaan. het is heerlijk om in de stad te zijn, zelfs als die stad burns lake is.
vrijdag heb ik nog wat planten geplant. in de middag heb ik selma (het andere kind) meegenomen te paard. we zijn een stukje over het land gegaan. ze hebben super veel land en het is prachtig aan het meer gelegen. ook kwam iemand een lama ophalen. het duurde 3 uur voordat de lama eindelijk in de trailer stond! je kan hem namelijk geen halster om doen, en de hekken zijn te laag dus daar sprinkt hij over heen.
vandaag (zaterdag) hebben we een lekker rustig dagje gehad, na de schapen gedaan te hebben heb ik ngo even in de tuin gewerkt. daarna zijn we met zn 4en even door hun bos gaan wandelen. pony meegenomen en ze was heel zoet! daarna zijn we nog wat spelletjes gaan spelen.
barbara's man is nu in duitsland en komt over een paar dagen weer thuis. ze hebben 2 kids paul-aaron (10) en selma (6).
ook zijn mijn plannen een beetje veranderd. ik ga nu na canada day (1 juli) naar ken & darlene in hope. om daar te blijven tot ik terug vlieg op de 5e. mijn reis is alweer bijna voorbij!

  • 22 Juni 2014 - 09:40

    Dinie:

    Gelukkig; we zijn weer helemaal bijgepraat!
    Het pak melk dat ik gisteren kocht is houdbaar tot 7 juli; dus zo dichtbij is het al.
    Maar normaal gesproken duurt een gewone zomervakantie 2 weken :) en zolang ben je daar nog, lang genoeg dus om nog mooie dingen mee te maken.
    Dag schatje. Groet Ken en Darlene van mij.

  • 23 Juni 2014 - 15:58

    Lien Van Niekerk:

    Hallo Emma,
    Hoewel ik wel al veel mails van je heb gelezen heb ik nog steeds niet gereageerd. Ik wist eerst niet dat je alweer in Canada was, maar je berichtjes gaven dat wel aan. Je bent dus echt wel een beetje verslaafd geworden aan Canada. Het lijkt me ook een prachtig land! Is hert ook leuk om telkens bij een andere familie te zijn? of kende je deze mensen al van de vorige keer? Je schrijft over lammetjes en andere jonge dieren, is de lente daar zoveel later dan in ons land? Wij zijn al helemaal aan de zomer bezig en de lammetjes zijn al best uit de kluiten gewassen! Wat zul jij jezlf al een globetrotter voelen, straks weer gewoon in het vliegtuig naar huis, ik denk dan: voor mij is het toch nog een vrij grote gebeurtenis om te vliegen, dat komt niet zo heel vaak voor.
    Ik hoop dat je nog mooie weken hebt daar en geniet nog maar veel, want het zal zo weer voorbij zijn.
    Een hartelijke groet van je ´tanta´Lien. Dag hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 1865
Totaal aantal bezoekers 15478

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 06 Juli 2014

canada deel 2

29 Juni 2013 - 07 November 2013

canada

Landen bezocht: