new york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Kramer - WaarBenJij.nu new york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Kramer - WaarBenJij.nu

new york

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 November 2013 | Verenigde Staten, New York

daar zat ik dus, ik het vliegtuig van Vancouver naar Toronto, een 3 uur lange vlucht. gelukkig was de stoel naast me vrij en had ik alle ruimte. en naast de lege stoel zat een vrouw met een 5 weken oude baby! super lief! de vlucht was niet zo speciaal, ik had zelf een lunch meegenomen voor in het vliegtuig, er wordt namelijk geen eten geserveerd op een binnenlandse vlucht :) in Toronto ging alles ook lekker snel en makkelijk. ze hebben de overstap goed geregeld en ik was zo door de douanen heen. en ik mocht zomaar Amerika in! zonder dat ze moeilijk deden. na nog een uur durende vlucht was ik dan eindelijk in new York. en ik dacht altijd van JFK dat het een groot en mooi vliegveld is. een beetje zoals Schiphol. maar niet waar ik aan kwam. t was oud en klein. misschien zat ik gewoon in het verkeerde deel. een taxi genomen naar het appartement, waar mama al op me te wachten stond. en wat was het fijn om m'n mama weer te zien! het was toen al 11 uur in de avond en voor mij 8 uur en voor mama ergens midden in de nacht. maar we hebben nog even een wandelingetje gemaakt voor we naar bed gingen.
zaterdag waren we vrij laat in new york, eerst hebben we een cruise geboekt. daarna hebben we lunch gekocht en zijn we heerlijk op de trappen bij times square gaan lunchen, in de volle zon, het was super lekker weer! daarna zijn we naar central park gelopen wara we even gebben genoten van het zonnetje. daarna zijn we naar de boot gelopen voor een citylight cruise, at echt super mooi was!
zondag was de ny marahon en we waren uitgenodigd om te komen kijken door air bnb, de organiatie die het appartement heeft geregeld. we kregen een gratis brunch en ik heb een manicure gehad en een massage. daarna zijn we de stad weer in geweest. we zijn naar top of the rock geweest, waar je de hele stad kan zien en we hebben heerlijk geshopt. en we zijn (natuurlijk) naar tiffany's geweest.
maandag zijn we naar little Italy en chinatwon geweest, waar we echte italiaanse koffie hebben gedronken. jammie! daarna zijn we naar 9-11 memorial gegaan, wat heel indrukwekkend was. het was erg koud dus zijn we naar een winter garden gegaan en hebben we daar lekker koffie gedronken. in de avond zijn we naar brooklyn gegaan om daar te eten.
dinsdag zijn we eerst naar een paarden stal gelopen die midden in manhatten staat. nouja, dat zij er reisgids. de paardenstal bestaat ondertussen niet meer. het gebouw nog wel. daarna zijn we naar het American Natural History museum geweest. wat echt mega groot is! je bent daar zeker wel een dag bezig als je alles wil zien! wij hadden geen dag en zijn er alleen maar een ochtend geweest. het was wel heel mooi! en zeker de moeite waard om weer naar terug te gaan. daarna zijn we doorgelopen naar strawberry fields waar een heel memorial voor jhon lennon is! vlak bij zijn huis in new york in central park. waar hij trouwens ook is doodgeschoten. het was heel mooi om te zien! er was ook een gitarist die daar liedjes aan het zingen was en veel mensen. maar niet de toeristen mensen maar de muziek liefhebber mensen. in de avond zijn we naar wicked geweest op broadway. en dat was zo leuk! precies zoals ik gehoopt had!
woensdag zijn we naar het MOMA geweest, wat ook egr leuk was, er waren veel schilderijen uit mijn kust boek en ze bestaan dus echt :O ook is het leuk dat je dus wel degelijk iets geleerd hebt wat je ook toe kunt passen. zijn al die uren schilderijen zijn niet voor niks. ook hebben we de brooklyn bridge gelopen en zijn we naar een nieuw park geweest: de highline. een super leuk parkje wat gemaakt is op een oud skytrain rail ding.
donderdag was alweer onze laatste dag. we zijn in brooklyn gebleven en hebben een kleine wandeling gemaakt in een hele leuke winkel straat, alleen waren alle winkels dicht, want die gaan in brooklyn pas om 12 uur open... daarna hebben we snel wat gegeten en zijn we naar het vliegveld gegaan. waar we een uur vertraging hadden omdat we wind mee hadden en dus maar een korte vlucht zouden hebben. de vlucht was oké... we moesten met onze riemen om omdat er af en toe wat trobulentie was. ook duurde het lang voor dat de lichten uit gingen waardoor er niet zo veel van slapen is gekomen. naar goed, ik had weer een stoel naast me vrij dus dat was fijn!toen we eindelijk thuis waren werd ik opgehaald door papa, cunla, roos en madelief en zijn we samen naar huis gegaan waar als verassing de hele familie (en ria, emmy, Erly en joanne) was! samen hebben we lekker ontbeten. vrijdag avond ben ik ook nog naar de rob acda awards geweest en zaterdag avond nog uiteten geweest met pap, laurens, sandra, thomas en Annemarie.

canada was een geweldige reis die ik nooit meer zou vergeten. als iemand vraagt (en dat vraagt iedereen) wat ik het aller leukste vind weet ik daar eigelijk geen anwoord op te geven, de hele reis was leuk! het had zijn mindere momentjes maar dat hoort er ook bij en dat zullen de beste verhalen opleveren. nu gaat het gewone leven weer beginnen. werken en opzoek naar een studie.
dank jullie wel voor alle support door de reis heen en al jullie lieve berichtjes!

  • 10 November 2013 - 14:29

    Jakob:

    Beste Emma, hartelijk dank voor je uitgebreide verslagen. Ik heb erg genoten van al je belevenissen :)

    Succes met het vinden van een passende studie, je hebt in ieder geval een aardige rugzak met ervaring mee :)

    Groet,

    Jakob

  • 10 November 2013 - 20:37

    Mark & Ilona:

    Dag Emma,

    Welkom terug in Nederland.

    Succes met de cultuurschok en het terug wennen aan Nederland.

    Mark & Ilona

  • 11 November 2013 - 10:28

    Jeanne:

    Hai Emma, en nu weer terug in het kouwe kikkerlandje. Wel lekker weer bij je moeder! Hoop dat je snel went en dat alles weer gaat zoals je dat wilt. Wens je succes met alles en geniet vooral nog na van je prachtige reis. Groetjes, Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Emma

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 15512

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 06 Juli 2014

canada deel 2

29 Juni 2013 - 07 November 2013

canada

Landen bezocht: