just wandering - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu just wandering - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu

just wandering

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Daar zit ik dan, nog niet in Stanley park, dat was wel het plan maar ik ben te moe om verder te lopen. Even rust. Dus schrijf ik alvast mijn blog om het vannavond online te zetten.
Vannochtend 6 uur op om optijd op het vliegveld te zijn. Mijn vlucht zou om 10 uur vertrekken. Geen problemen met tickets, bagage of security. Terwijl ik stond te wachten bij de bagage wegleg band stond er een super aardige vrouw naast me die tegen me begon te kletsen. Dat is het voordeel van alleen reizen. Na het ontbijt afscheid genomen van pap (snik snik) de vrouw bij de security was echt heel aardig en stelde me op mijn gemak. Eenmaal in het vliegtuig ging het allemaal wel weer. De vlucht duurde 5 uur! Dat is best wel lang voor een vlucht in hetzelfde land! Achter me zaten kindjes die zeer luidruchtig waren waardoor ik niet heb kunnen slapen. Gelukkig zat er een aardige vrouw naast me die me vanalles vertelde over Vancouver en zelfs haar e-mail gaf zodat als ik weer in Vancouver ben ze me een rondleiding kan geven :). Eenmaal bij het hostel mocht ik niet naar binnen. Omdat daar een bar is en die pas vanaf 19 jaar is. Gelukkig hebben ze me wel naar een ander hostel gewezen waar ik nu zit. Wel even wat anders dan een hotel waar ik de hele week in heb verbleven! Toen de stad in. Ik zag het toen allemaal even niet meer zitten. Ik voelde me verdwaald in z'n grote stad. Maar toen ik de kaart paktje om te kijken waar ik was werd ik aangesproken door 3 jongens uit Mississippi die ook even wilde kijken. En toen we eenmaal aan de praat raakte zijn we samen opgetrokken. Uiteindelijk zijn we langs het water gaan zitten en hebben we een heel inspirerend gesprek gevoerd. Zij zijn cristen (zijn ze in Mississippi protestant of katholiek?) en het was heel leuk om met ze te praten. Aangezien ik zelf niet geloof konden ze mooi mijn vragen beantwoorden. Na een tijdje moesten zij weg en wat heel bijzonder was was dat ze voor me hebben geboden (bidden, baden?). En hoewel ik dus niet in Jezus geloof gaf het me wel nieuwe kracht om verder te gaan. Heb nog even heerlijk in het zonnetje gezeten en toen maar weer opzoek naar de tourist informatie (daar was ik al de hele dag naar opzoek) uiteindelijk gevonden. En met nog een kaart op zak weer verder gelopen. (Kaart nummer 3) nog wat inkopen gedaan en weer door de stad gedwaald. (En weer een kaart gekregen) wandering is een leuk woord en het past bij wat ik de hele dag gedaan heb. Nu zijn mijn benen moe. Dus wil je een ultime workout? Dagje door Vancouver zal genoeg zijn! Een uurtje in de zon gelegen en nu aan het eten bij wedge (niet zo exclusief als het klinkt hoor!) straks lekker m'n bedje in!

  • 06 Juli 2013 - 08:27

    Jeanne Misteli:

    Hai Emma, zo, dus nu alleen de grote wereld in. Hoop dat het niet een boze wereld wordt, maar dat je helemaal gaat genieten van al het moois aan de andere kant van de oceaan. Het zal vast en zeker fantastisch worden. Ik ben nu al 'jaloers' op alles wat je hebt gezien daar. Geniet en maak er een mooie dag van! Groetjes, Jeanne

  • 06 Juli 2013 - 11:38

    Jan:

    Ha liefje.raar hoor dat ik nu weer in Haarlem ben. Het is een echt avontuur met alles wat daarbij hoort! Twaseeven moeilijk om je uit te zwaaien ben blij dat je onder dak bent. Het klinkt heerlijk zo even in een parkjje....geniet ervan liefs jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Emma

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 15507

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 06 Juli 2014

canada deel 2

29 Juni 2013 - 07 November 2013

canada

Landen bezocht: