wat waren me de dagen wel! - Reisverslag uit Slocan, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu wat waren me de dagen wel! - Reisverslag uit Slocan, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu

wat waren me de dagen wel!

Blijf op de hoogte en volg Emma

27 Juli 2013 | Canada, Slocan

zo, een paar heftige dagen achter de rug!

woensdag ging Colleen een paar dagen naar Edmonton. Tony (haar man) werkt daar. dus was ik alleen thuis. ik heb lekker rustig aan gedaan en ja, niet zo veel gedaan eigelijk. wel ben ik gaan kijken waar de bus stopt en heb ik lekker geluncht bij Lemon creek. het was heerlijk om in de schaduw te zitten en te genieten van het weer. en rox was helemaal mee gelopen! dus die heeft heerlijk gezwommen in de beek. nou goed, de dag erna (donderdag dus) zou ik naar Nelson gaan. maar ik met mijn eigenwijze hoofd had niet goed gekeken en ik heb dus een uur staan wachten op een bus die helemaal niet zou komen. ik, warm en oververhit, dus weer naar huis. en net toen ik dacht dat vandaag weer saai en rustig zou worden zag ik de helikopters met waterballonnen. zeer fijn, ze halen water uit het meer (Slocan lake) (die waar ik toen een keer heen ben gereden) en het voor was buiten Winlaw. ze vlogen dus over het huis. gelukkig was het vuur niet in de buurt. de dag erna (vrijdag) naar nelson (dit keer wel!). toen ik naar e bus liep zag ik nog een brand aan de top van de berg. maar een paar rook wolkjes dus niet zo erg. een super aardige man ontmoet die me van alles vertelt heeft over hier. en weet je dat hier wied gemaakt wordt? en blijkbaar hele goede ook. :P in Nelson was verder niet zo veel te doen, ik heb mijn Greyhound ticket geboekt en wat inkopen gedaan. nieuwe sokken (de wasmachine eet mijn sokken op!) en after-bite, en eten voor die avond. dat bedacht ik dus te gaan doen in de Wallmart. (grote winkel, veel eten?) maar ik heb dus 3 schappen met eten gezien en voor de rest was er dus helemaal niks! jawel andere dingen. maar geen eten. wel 3 paar sokken gescoord voor 2 dollar! en daarna naar een andere winkel gegaan om daar eten te kopen. daarna maar weer naar huis gegaan. het was wel een leuk stadje maar gewoon erg klein. toen ik thuis was en eindelijk op de bank lag (ik was zo moe) kwam er een brandweer man vertellen dat er een benzine lek was (of zoiets) en dat ik beter niet het water kon gebruiken en de ramen en deuren dicht moest houden. oké nou ja prima. dus ik met stella (die slaapt bij mij als Colleen er niet is) gewoon gaan slapen. wordt er om 6 uur gebeld. nou ja ik werd er dus wel wakker van maar om nou naar beneden te stormen om op te nemen werd me te veel. dus een uur later werd ik weer wakker van de telefoon. nou die kon ik ook niet meer pakken. toen maar even op m'n mobiel gekeken, en er was een mail van colleen dat we geevacueerd moesten worden. emma in de stress natuurlijk. dus ik spullen gepakt, colleen gebeld en die zij dat een van haar vriendinnen me zou komen ophalen. gelukkig is het allemaal goed gekomen en zit ik nu bij een vriendin thuis. volgens de laatste berichten kan ik vanavond weer naar huis.

  • 28 Juli 2013 - 00:48

    Dinie:

    En ik maar proberen contact te krijgen, dat dus niet lukt
    Ik was in Goedereede en daar had ik geen internet, noodweer.
    Vervolgens in het theater waar ook geen bereik was.
    Nu thuis, maar ook geen contact. Viber verstuurt geen berichtjes meer, Skype krijgt geen contact. Er is ook nu onweer, misschien ligt het daar aan? Geen idee!
    Dus maar zo; weet je zeker dat je teruggaat als Coleen nog niet thuis is.?
    Ik neem de iPad en de telefoon mee naar bed, kijk of het lukt om te skypen oke?
    Liefs van mij, dikke kus!

  • 28 Juli 2013 - 07:52

    Jeanne Misteli:

    He Emma, jeetje, wat een spannende tijden! Kan me voorstellen dat je daar af en toe wel een beetje zenuwachtig van wordt. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Overigens hebben wij één keer brand meegemaakt in Loenen; stond een boerderij in het dorp in de brand. Moesten we misschien ook geevacueerd worden. Heb toen nog een deuk in de Volkswagen van oma gereden! Nou ja, alles toch goed afgelopen en we konden blijven zitten waar we zaten. Geniet! Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Slocan

Emma

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 15513

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 06 Juli 2014

canada deel 2

29 Juni 2013 - 07 November 2013

canada

Landen bezocht: