de laatste week - Reisverslag uit Cobble Hill, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu de laatste week - Reisverslag uit Cobble Hill, Canada van Emma Kramer - WaarBenJij.nu

de laatste week

Blijf op de hoogte en volg Emma

08 September 2013 | Canada, Cobble Hill

de laatste week op bristel island:
zondag hebben we de indianen zien vissen. ze hebben een vis kamo op bristel isand en ze gingen net hun net binnen halen toen wij kwamen kijken. omdat we geinspireerd waren zijn we de dag daarna zelf gaan vissen. niks gevangen het was nit zo heel intressant en niks voor mij :) dinsdag was vrij normaal. woensdag was ik JARIG! dankjewel iedereen voor de felicitaties! ook as het manami haar laatste dag. we zijn nog even naar de stad geweest. we hebben appeltaart gebakken (die trouwens niet zo lekker was, er is een beter recept! iemand suggesties?) donderdag manami naar het vliegveld gebracht. ze gaat terug naar japan. het was wel vervelend om afscheid te nemen. vrijdag was de laatste dag bij ken en darlene, in de avond zijn we naar de RCMP (Royal Canadian Mountan Police) musical ride geweest. het regende heel hard maar het was wel mooi om te zien. daarna nog naar het vuurwerk wezen kijken. zaterdag zijn we na dat we de paarden hebben gevoerd naar horseshoe bay gereden. daar met de veerboot naar niamo gevaren. daar heb ik een vrouw ontmoet die me een lift heeft gegeven naar duncan, waar een andere vrouw was die een vriendin was van wendy, die me naar hun huis heeft gebracht. wendy was een weekendje weg. en er was een andere wwoofer en de partner van wendy. jennes wist niet dat ik zou komen. de andere wwoofer wel. ze hadden een berbecue en ik moest samen met de andere wwoofer in een bed slapen.
ik mis ken en darlene wel.
vandaag zijn we begonnen met de paarden eten geven, paddocs schoon gemaakt. je bent hier geen familie. je bent hier een goedkope werker....

• 09 September 2013 - 07:01

Jan:

Ziet er naar uit dat je echt familie bent geworden. ..ik hoop wel dat je inmiddels een eigen bed hebt. ..

• 09 September 2013 - 10:31

Dinie:

Hallo "goedkope werker",

als je dat blijft; 'een goedkope arbeidskracht' dan zou ik ook maar goed van je vrije tijd genieten; want daar heb je recht op!
    Maar wie weet; het kan zomaar meevallen.

Liefs van Dinie (en Solo en Loki)

• 09 September 2013 - 13:28

Dinie:

Ingrediënten
    Porties : 12
    voor het deeg
    250 gram bloem
    175 gr boter
    80 gr suiker
    2 eieren (1½ voor het deeg, ½ ei voor bestrijken)
    1 theelepel kaneel
    voor de vulling
    1 kilo zure appels (elstar, goudreinet)
    50 gram suiker
    70 gram rozijnen
    3 theelepels kaneel

Bereidingswijze
    Voorbereiding: 25min › Bereiding: 1uur › Klaar in:1uur25min
    1.Meng de bloem, zachte boter, suiker, kaneel en 1½ ei in een kom. Kneed met de deeghaken van de electrische mixer en later met je handen tot een soepel deeg.
    2.Rol ¾ van het deeg uit tot een lap en bedek hiermee de bodem en de randen van een ingevette ronde taartvorm (24cm doorsnee).
    3.Verwarm de oven voor op 170°C.
    4.Schil de appels en snijd ze in stukjes. Meng dit met de 50 gr suiker, de rozijnen en kaneel. Vul hiermee de taartvorm.5.Rol het resterende deeg uit tot een lap en snijd hier dunne reepjes van. Bedek de taartvulling kruislings met de reepjes deeg en druk de randen dicht. Bestrijk met het resterende losgeklopte ei de bovenkant van de taart.
    6.Bak de appeltaart ongeveer 60 tot 65 minuten in de voorverwarmde oven gaar en lichtbruin.